+31 (0)70 743 14 13 info@bealegend.nl

DISCOVERY
fase

Om een ​​project op te leveren; zoals een brand (re) -design, website design of een go-to-market strategie zal Be A Legend starten met de ​​’discovery-fase’. Deze fase vindt altijd plaats voordat we aan een ontwerp of project beginnen.

Maar wat is nu eigenlijk een discovery-fase? Wat gebeurt er tijdens deze fase en waarom heeft jouw project zo een fase nodig?


Een ontdekkingsreis gaat niet over het zoeken naar nieuwe landschappen, maar over het hebben van nieuwe ogen.’

De ‘Discovery fase’ staat centraal bij het begin van ieder creatief proces binnen Be A Legend. Indien je deze fase al eerder doorlopen hebt vragen wij je deze informatie voorafgaand aan de Identiteit-, Strategie– of Growth fase, met ons te delen. Mocht je nog niet eerder een Discovery fase hebben ondergaan, dan leggen we kort hieronder uit welke Discovery Modules je bij Be A Legend kunt onderzoeken.

De Vijf Discovery Modules

Eerst gaan we ontdekken welke brand archetypen het beste aansluiten bij jouw merkidentiteit en persoonlijke identiteit. Deze archetypen ondersteunen jou bij het formuleren van jouw eigen unieke verhaal. Vervolgens zullen we proberen jouw klantprofielen en klantreizen ook wel “customer journey” genoemd, vast te leggen. Tot slot adviseren we om marktonderzoek en concurrentieonderzoek te doen.

De algehele Discovery fase vormt de basis voor ieder succesvol project. Tijdens deze fase ontdek je de behoeften, uitdagingen en gewenste resultaten van jouw klant. Door dit helder in beeld te hebben kun je jouw merkidentiteit beter definiëren. En helpt jouw strategisch marketingplan beter te formuleren.
Samen bouwen we aan jouw merkpersoonlijkheid en kernwaarden. En bepalen we de richting en koers voor jouw bedrijf.

blank

 

 

MERK ARCHETYPE

Het is belangrijk om het juiste merk archetype voor jouw bedrijf te kiezen. Er zijn in totaal 12 archetypen. Voordat je een archetype kunt gebruiken om jouw merk te definiëren, moet je eerst goed begrijpen wat jouw merk is. Wie jouw doelgroep is. En hoe jouw klanten en toekomstige klanten praten, denken en voelen over jouw bedrijf en producten.

blank

 

 

KLANTPROFIEL

Het creëren van een klantprofiel van de mensen aan wie jij wil verkopen, legt de basis voor een succesvol marketingstrategie. Klantprofielen worden vaak Buyer Persona of User Profile genoemd. Allemaal betekenen ze hetzelfde. Eén enkel document met de belangrijkste demografische gegevens, interesses en gedragingen van jouw doelgroep.


blank

 

 

KLANTREIS

Een klantreis is een roadmap waarin wordt beschreven hoe een klant zich bewust wordt van jouw merk, hun interacties met het merk en daarbuiten. Het leren kennen van de klantreis, gaat over het koesteren van de klantervaring. In plaats van te kijken naar slechts één onderdeel van een klant contactpunt, documenteert de klantreis de volledige ervaringen en contactpunten van het klant zijn.

 

blank

 

 

MARKTONDERZOEK

Marktonderzoek kan veel verschillende vormen aannemen. Het monitoren van social media, het verzamelen van feedback van klanten. Testen van producten, volgen van branchenieuws en concurrenten. Marktonderzoek helpt om jouw aanbod en marketingberichten in lijn te houden met de klantbehoefte en het klant sentiment.

blank

 

 

CONCURRENTIEONDERZOEK

Concurrentieonderzoek is niet alleen een manier om een ​​concurrent te leren kennen. Het is een manier om te ontdekken, leren en groeien. De data uit jouw concurrentieonderzoek kun je gebruiken om nieuwe kansen te ontdekken en nieuwe klanten te winnen. Raak geïnspireerd door jouw concurrentie maar kopieer nooit.

ONTDEK HOE WIJ JOUW CUSTOMER EXPERIENCE IN KAART KUNNEN BRENGEN.

Loading...