+31 (0)70 743 14 13 info@bealegend.nl

MARKETING

STRATEGie

Net zoals wij gewone mensen hebben bedrijven een plan nodig. Een marketingstrategie is daarom van vitaal belang. Met name voor bedrijven die diensten en producten aanbieden.
Maar wat is nu een marketingstrategie? En hoe creëer je een marketingstrategie?
Een paar creatieve ideeën en een mooie website ontwikkelen is nog geen echte marketingstrategie. Een marketingstrategie is een toekomstgericht plan voor de lange termijn om duurzaam concurrentievoordeel te behalen.

 
‘Verandering is geen bestemming, net zoals hoop geen strategie is.’

-Rudy Giuliani- 

Waarom heb je een marketingstrategie nodig en welke voordelen kun je behalen door een efficiënte strategie te creëren? Eerst leggen we je het verschil uit tussen een marketingstrategie en een marketingplan.

Strategie staat. Tactiek verandert.

Een marketingstrategie is de ‘manier’ waarop je de doelen van jouw bedrijf wilt bereiken. En jouw marketingplan is de mix van ideeën, systemen en evenementen die je gaat uitvoeren om jouw bedrijfsvisie tot leven te brengen. Ook al is jouw strategie bepaald, je kunt jouw marketingtactiek nog altijd wijzigen, zelfs dagelijks indien je dat zou willen.

LANGE EN KORTE TERMIJN.

Voor de lange termijn heb je een vijf jarig strategisch plan en zijn jouw tactische plannen gericht op korte termijn activiteiten. Deze activiteiten dragen bij aan het steeds doelgerichter kunnen bereiken van jouw einddoel voor de lange termijn.

Bij het ontwikkelen van een succesvol marketingplan zul je moeten beslissen welke van de verschillende marktposities jouw bedrijf wil innemen. De opties zijn om marktleider, marktuitdager, marktvolger of marktniche te zijn. Wij kunnen adviseren en helpen bij alle vijf vormen van de hieronder te vinden plannen. 

blank

 

 

MARKETINGPLAN

Een marketingplan helpt je ideeën te formaliseren en het helpt je om gefocust te blijven. Het zorgt ervoor dat je gewend raakt aan tijdschema’s en kan zelfs helpen financiering te krijgen. Een marketingplan stemt marketingdoelstellingen af op de bedrijfsstrategie. Tot slot helpt het om een benijdenswaardige publieke persoonlijkheid te ontwikkelen.

blank

 

 

Communicatieplan

Communicatieplanning is niet alleen een goed gedocumenteerd plan. Het proces van het maken van een dynamisch plan is even belangrijk omdat het zinvolle gesprekken met werknemers, belanghebbenden en met doelgroepen omvat. Jouw plan vormt de basis voor een doorlopende maar goed gestructureerde reeks evenementen om jouw team op het juiste spoor te houden en jouw klanten betrokken te houden.

blank

 

 

PRODUCT LANCERING

Je hebt maanden besteedt aan het ontwikkelen van een geavanceerd product of dienst. Je bent klaar om de markt op te gaan. En nu? Zorg dat jouw go-to-market-plan uitgebreid en gemakkelijk toegankelijk is voor iedereen die bij de lancering betrokken is. Zorg dat de doelen, markten en klantwensen duidelijk geformuleerd zijn. 

blank

 

 

TACTISCHE PLAN

Het tactische marketingplan is het “hoe we het gaan doen” deel van het plan. Tactische plannen zijn er in alle soorten en maten en zijn uniek voor jou en jouw bedrijfsdoelen. Effectieve tactische marketingplannen schetsen de taken die moeten worden ondernomen om de bedrijfsdoelstellingen te bereiken die in het strategische marketingplan zijn uiteengezet.

Event planning

 

 

EVENT PLAN

Een evenement houden is één ding, maar het plannen van dat evenement voegt extra complexiteit toe. Een slecht georganiseerd evenement kan de reputatie van jouw bedrijf schaden. Event planning omvat alle aspecten van het evenement, van de conceptfase tot het tijdschema voor het evenement zelf. Jouw evenement heeft altijd duidelijke en meetbare doelen nodig.

nieuwsgierig? 
laat een bericht achter

Loading...