MARKETING
GROWTH
Ben jij klaar om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen? Niet bang om te experimenteren? Wil jij jouw klanten nog beter leren kennen? Dan ben je klaar om te starten met growth marketing. Dit is het proces waarbij experimenten worden uitgevoerd om de resultaten van jouw doelgroep te verbeteren en te optimaliseren. Er zijn vijf basis groeistrategieën die je kunt gebruiken om jouw bedrijf te laten groeien: marktpenetratie, productontwikkeling, marktuitbreiding, diversificatie en acquisitie.
Nothing is impossible. The word itself says “I’m possible!”
–Audrey Hepburn–
Een “growth-plan” kan jouw bedrijf helpen een groter marktaandeel te veroveren. Het type groeistrategie dat je moet implementeren, hangt af van factoren zoals jouw doelgroep, markt en de sector waarin jij je bevindt. Als je marketing goed wilt laten groeien, zijn er in feite twee punten waar je op moet focussen: strategie en marketing experimenten.
Growth marketing is een systematisch proces dat strategische merkmarketing combineert met tactische prestatiemarketing.
Om zo de ideale klanten te werven en hen te helpen succesvol te worden. Voordat je begint met experimenteren, moet je vaststellen welke statistieken daadwerkelijk van invloed zijn op jouw bedrijf. Statistieken waar Be A Legend jou mee kan helpen experimenteren zijn onderverdeeld in zes categorieën: bewustzijn, acquisitie, activering, omzet, retentie en verwijzing. Hieronder vindt je de vijf verschillende modulen waar wij jou bij kunnen ondersteunen en/of in adviseren.
Content & Design
Effectieve content & design marketing kan het bereik van jouw bedrijf vergroten. De algehele marketingstrategie moet worden afgestemd op doelgroep, product of dienst, SEO en SEA, call-to-action, het content creatieproces en de promotiestrategie. Dit zorgt ervoor dat jouw boodschap de juiste doelgroep bereikt en de best mogelijke resultaten behaalt.
Web design
Gecompliceerde websites zien er vaak prachtig uit, echter bij het web design voor functie wint eenvoud elke keer weer. Eenvoudige websites blijken beter te converteren, sneller te laden, zijn mobiel-vriendelijker, goedkoper en verminderen de frustratie van gebruikers. Zorg dat jouw website informatief en gebruiksvriendelijk is. Minder is meer.
Marketingautomatisering
Marketingautomatisering kan een krachtig hulpmiddel zijn. Er is aangetoond dat het de conversieratio’s flink kan verbeteren. Vaak wordt het gebruikt voor het automatiseren van repetitieve taken die worden uitgevoerd tijdens een marketingcampagne. Succesvolle klantervaring bereik je door de strategie, tactieken en de workflows op elkaar af te stemmen.
Online Marketing
Online marketing is belangrijk omdat het jouw (potentiële) klanten helpt om jouw bedrijf online te vinden. Het is een manier waarop jouw bedrijf wordt ontvangen door klanten, positief kan doen veranderen. De geloofwaardigheid van jouw bedrijf kan direct een boost krijgen door hoog te scoren op de pagina’s van zoekmachines, samen met gerespecteerde branche-autoriteiten.
Event Management
Event management kan van grote waarde zijn om aan een positieve identiteit voor jouw bedrijf te bouwen. Evenementen bieden een ongelooflijke kans om zowel bedrijf als product te promoten. Ze dienen niet alleen voor het aantrekken van potentiële klanten, maar stellen jou ook in staat om producten en diensten direct te testen.