Brand
Identiteit
Wat is een merkidentiteit? Is het een logo? Een website? Jouw social-mediastijl? Het omvat dit alles en nog veel meer.
Een merkidentiteit is een manier om met de wereld te communiceren. Jezelf te onderscheiden van jouw concurrentie. En een merkervaring te creëren die jouw toekomstige klanten, bestaande klanten en partners aanmoedigt om met jou in contact te treden.
“Een merk is waardeloos als het niet op een relevante manier in contact komt met het juiste publiek.”
Wil jij dat jouw merk ook in de toekomst succesvol blijft? Dan heb je een merkidentiteit nodig die jouw kernwaarden nauwkeurig overbrengt en flexibel genoeg is om mee te evolueren. Dit gebeurt natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Een sterk merk moet niet alleen werken voor de interne teams maar ook voor de mensen die ermee communiceren, jouw klanten. Zorg tijdens het creëren van een merkidentiteit dat jouw merk; onderscheidend, memorabel, schaalbaar, flexibel en gemakkelijk toepasbaar is.
BRAND DESIGN
Het ontwerpen van een merk omvat ieder contactpunt en de ervaring die mensen hebben met uw merk. En tegenwoordig, met constant internet, blijft niets onopgemerkt. Het merkontwerp weerspiegelt hoe jouw merk eruit ziet en hoe het voelt. Dit omvat jouw logo, kleuren, grafische taal, lettertype, fotografie en video. Brand design is wat jouw merk tot leven brengt.
TONE OF VOICE
Wanneer klanten een tone of voice identificeren, identificeren ze ook een persoonlijkheid. Het helpt vertrouwen op te bouwen en vertelt klanten wie je bent. Het kan gebruikt worden om te beïnvloeden en te overtuigen. Een tone of voice is een uitdrukking van de waarden en denkwijze van jouw bedrijf en moet niet lichtvaardig mee worden omgegaan.
Merkwaarden
Merkwaarden staan altijd centraal in het merk en het bedrijf dat het vertegenwoordigt. Als je zinvolle en langdurige relaties met jouw klanten wilt ontwikkelen op een manier die terugkerende klanten oplevert en jouw merkwaarden verhoogt, dan zal je de waarde ervan moeten definiëren zodat jij jouw publiek iets geeft om trouw aan te blijven.
POSITIONERING
Merkopbouw en positionering vereisen synchrone inspanningen van verschillende bewegende delen om een perceptie in de markt te creëren die jouw bedrijf vooruithelpt. Positionering helpt om jouw product of dienst te onderscheiden van die van jouw concurrenten en vervolgens te bepalen welke markt (en) of niche moet worden vervuld.
HUISSTIJL
Een huisstijl is het belangrijkste hulpmiddel dat jouw bedrijf in de markt vertegenwoordigt in deze concurrerende en snel evoluerende markt. Het helpt een positieve impact van jouw bedrijf op jouw klant achter te laten. Vaak omvat het een logo, brochure, briefpapier, website, fotografie, social- en email templates en visitekaartjes.